Marsvin, marsvin, marsvin...

Har nyss städat alla burar som är hemma hos mej. Det känns så himla bra att det är rent och fint hos djuren. Och det syns att de uppskattar det med. Just nu är Anouk och Milli ute på golvet och bekantar sej med varandra. Förhoppnings ska de kunna bo ihop. Vet inte riktigt om jag vågar hoppas på att Anouk är dräktig ändå. =/ Typiskt, längtar ju efter att få små bebisar igen och så hade jag hoppats på att få en liten hane som sällskap till Mackan.

Vet inte riktigt hur jag ska göra med Ikaros (Redets Tengel) och Pantouffe heller. De bor ju hemma hos mina föräldrar och mamma säger att det går bra. Dom blir väl omskötta men blir inte direkt pysslade med för jag kan inte åka upp till dom och tjejerna varje dag. Samtidigt så vet jag vart dom är och som sagt de blir väl omhändertagna av mamma. Hon matar och städar åt dom. Så det går ingen nöd på dom på det viset.

De marsvin som bor hos mamma och pappa är; Ikaros, Pantouffe, Lolan, Jill (Ulvus Ramona), Hermione och Nessie. Och hemma hos mej bor; Anouk, Milli, Bonni, Chitza, Mackan (Redets Marcus), Zoe och Stella (Duettens Darkest Star).

Blir det inga bebbar för Anouk så får jag börja leta efter en liten hane som sällskap till Mackan för han ska då ingenstans. Han har flängt runt tillräckligt i sitt liv så hos mej stannar han för alltid.

 

Lite bilder från när marsarna var ute idag. Har köpt en såndär hamsterhage så att de inste ska komma åt mina sladdar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0