...marsvin

Blev bara marsvinsskötsel idag. Cyklade upp till mamma och pappa och städade burarna där och så trimmade jag lite på Nessie och Lolan. De blev också badade. Började faktiskt trimma lite redan förra veckan så för en gångs skull är jag ute i hyfsat bra tid. Har ju fyra rexar som ska med så det blir en del trimmande. Fast Bonni och Nessie ska ju då ställas i Pet men de måste ju iaf se ordentliga ut. ;)

Nessie badar jag i ett mjäll schampoo som faktiskt fungerar riktigt bra. Idag var det tredje gången som jag badade henne i det och hon har knappt nå mjäll alls nu. För två veckor sen så bara rasade det mjäll ur pälsen på henne. PCL heter märket. En länk där det står lite om deras produkter; http://www.pcldogcat.com/
Jag bara chansade när jag köpte schampot och jag drygar ut det med mkt vatten. Men som sagt det fungerar riktigt bra!

Igår började jag och mamma på med en maskeraddräkt åt Nessie. Testade den idag och jäklar vad söt hon blev. Tyvärr så tänker jag inte berätta vad det är utan ni får vänta till Kallhäll. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0