I said... Brr! It's cold in here

Var precis ute en liten sväng med Cliff. Shit vad halt det är ute! Har redan dykt en gång idag när jag jobbade och varit nära flera gånger. Visst, det är väl bra att dom plogar bara det att snön som blir nedpressad blir glashal. Man ser ut som en annan Bambi när benen står åt alla hål och kanter. Nu när jag gick med Cliff hamnade jag bakom två personer med en liten unge som var motsträvig och inte följa med. Försökte skynda mej förbi men så hör jag pappan säga "Om du skyndar dej nu kanske du får klappa på hunden". Nej nej.. Cliff tycker inte om småbarn för oftast flyger de på honom så att han blir rädd. Men det var ju bara att stanna och låta ungen försöka klappa på honom. Det gick väl sådär. Fast jag sa till att han var tvungen att ta det lugnt om han skulle få klappa. Han är väldigt känslig min lille Cliff. Man måste vara lugn och låta honom komma fram av sej själv men oftast så är folk (speciellt barn) för otåliga vilket gör det hela värre.

Det är verkligen iskallt i min lägenhet och jag måste ha en massa kläder på mej om natten för att inte frysa. Blir orolig för att djuren ska frysa med. Igår när jag städade åt dom fick de extra mycket spån och jag fyller på med hö lite oftare.  Har iofs inte märkt något på dom men ändå.

Kommentarer
Postat av: Lena

Kikar in och önskar en trevlig kväll!



Kram Lena

2008-11-25 @ 19:53:29
URL: http://www.nygards.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0