En grå dag

Usch vad seg jag känner mej. Klev upp ur sängen för bara en liten stund sedan. Och ändå var jag bara hemma igår och tog igen mej från fredagen. Men det kan vara vädret, grått och trist. Och inte har jag någon aning om vad jag ska göra idag men jag borde väl städa. Nu har alla grannar satt upp sina ljusstakar så det ser ganska tomt och tråkigt ut i mitt köksfönster. Men jag har ingen lust att ställa dit en såndär vanlig tråkig ljusstake. Såg på Cervera att dom hade fina alternativ till det traditionella ljusstaken. Bordslampor formade som stjärnor i vitt, svart och rött t.ex. Självklart tyckte jag den svarta var finast men det skulle nog bli för svart och dystert här med den. :P Nästan alla mina möbler är svarta.

Nu sitter Chippen och putsar på Mackan. Så sött. Chippen sitter på deras hustak och Mackan står nedanför så han nådde bra upp till fabror Mackans huvud. ^^ Måste ta en bild någon dag så ni får se. Chippens favorit plats är att sitta på taket på deras lilla hus medan Mackan för det mesta ligger inklämd i huset. :)

Är det någon som kan tipsa om en lättskött fin blomma? Har haft Hibiskus men dom dör ju en efter en för jag glömmer bort att vattna dom. :P De ska ju ha nästan varje dag. Kanske någon som bara behöver vattnas en gång i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0