Chocolate Chip?

Då har lille Luneas Chocolate Parfait flyttat in hit som sällskap till Mackan och det fungerar riktigt bra. När lille "Chippen" (som mamma vill kalla honom) går lite för nära Mackan då vaggar han på rumpan men sen är det som att han glömmer bort sig och går och lägger sig igen. Det är alltså inge race eller så. Och "Chippen" vågar ta för sig av maten och piper ikapp med de andra marsvinen så det ska nog gå bra det där. :)

Det var ju bestämt att jag skulle få ha mammas och pappas bil i fredags så att jag skulle kunna åka och hämta lillkillen men så vart det strul med bilen och jag kunde visst inte ha den ändå. Usch vad arg jag blev, men tänkte att jag kunde ta bussen om jag hade lade den stora fleece filten jag fått från mitt förra jobb i åkburen. Det är inte långt ifrån busshållplatserna men ändå inte roligt att ha en liten marsvinsunge ute nu. Men iaf så löste det sig för snälla S åkte hem till mig med honom. Inte alla som får marsvinen hemkörda direkt. Tusen tack S! Bara så du vet tyckte jag att det var jättepinsamt när vi hade bestämt att jag skulle hämta honom och så kunde jag inte.

Har varit hemma hos mamma och pappa nästan hela dagen idag för vi firade pappa eftersom det är fars dag idag. Av mig fick han en film som heter The god German med bla George Clooney och Cate Blanchett. Den var hyfsat bra faktiskt. Handlade om slutet av andra världskriget då amerikanarna tog över tyska forskare för att göra raketer osv. Den var filmad i svartvitt så de kunde klippa in riktiga bilder från tiden efter kriget. Riktigt snyggt.

Eftersom jag inte varit hemma så blev det sen kvällsmat för marsarna så de står fortfarande och äter. Ikväll blev det morötter, äpple och selleri. :)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Äh, det var väl inget. :-) Det är ju inte precis så att vi bor flera mil från varandra, och jag skulle ändå iväg och handla så det var verkligen ingen stor ansträngning att svänga förbi med lillkillen. Skönt att det verkar fungera med grabbarna!

2008-11-10 @ 08:58:05
URL: http://www.luneas.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0