Kallhäll

Så här gick det för mina grisar igår:

Lollipop - 85p i ras (Hon är lite kal under ena armen därav de låga poängen, får skylla mej själv som släpade med henne ändå. Det är iaf inte ohyra.)

Millicent - 88p + CK i ras (Nöjd! Hade inte skadat med ett cert men det var rätt stor konkurens.)

Bonni - 90p i pet (Trodde att hon skulle få klagomål för sin vikt men domaren sa inget.)

Vanessa - 90p i pet och 3:a + rosett i maskerad (Tycker att hon kunde kommit bättre till i pet men är nöjd med att hon blev placerad i maskeraden.)

Måste säga att jag är besviken på petbedömningen som var igår. Eftersom mina två honor jag hade med är två år så var de bland de sista och domaren var då stressad av tiden och gjorde bara en snabb bedömning. Visst ska väl domarna få ställa ut själv dom med men de kan ju inte ha hur många djur som helst. Fick vänta i evigheter på att få mina bedömda och då var hon så stressad så hon tittade inget på djurens personligheter. Och hon hittade inget smuts först i Nessies öron så då grävde hon lite djupare och fick till slut fram en hudflaga och drog av poäng. Hon berömde Nessie för att hon hade bra kropp för att vara Rex men det räckte ändå inte för att komma till final. Hon nämde också att det var många rexar den här gången men vad jag såg kom inte en enda till final! Någon borde ju ha varit tillräkligt fin. Anledningen till att jag blir sur är att jag knappt har något att ställa i ras och jag har inte plats att föda upp fler så dom jag redan har vill jag ställa i pet för jag tycker att det är roligt att åka på utställningar. Men det har nästan varit uteslutande selfar och nonselfar i petfinalerna vilket jag tycker är väldigt tråkigt då hela grejen med pet är att man ska kunna ställa ut djur som inte kan gå i ras. Men är det någon idé att ställa rexarna när deras mjuka rexkroppar jämförs med en stadig self?

Får väl ta och hårdträna med djuren här hemma så de är stenhårda inför nästa utställning. Men att lilla Millan fick 88p och Ck var jätteroligt! Milli som föddes för tidigt och hade tre kullsyskon som var döda. Hon hade knappt någon päls på kroppen, noll motorik och en mamma som var för chockad för att bry sej om sin dotter hennes första dygn. Men hon är en riktig kämpe min lill Milla.

Millicent 1 dygn gammal

Kommentarer
Postat av: Sophie

Åh, grattis till Millis ck och poäng! Det var jättebra ju! Missade helt att det gick så bra för henne i ras. Din drake tycker jag f.ö var det absolut bästa och mest välgjorda bidraget i maskeraden. Tycker att du borde ha vunnit - det var ju kolossalt mycket mer tid nedlagd på din dräkt än på mina enkla filtlöv ju!

2008-11-03 @ 14:56:54
URL: http://luneas.bloggagratis.se/
Postat av: sara

jag blev heller inte nöjd över mina bedömningar på mina två rexar, urk.

2008-11-03 @ 21:23:17
URL: http://sari.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0