6/11

Då var man arbetslös på riktigt. Har jobbat som tim vikarie i snart ett och ett halvt år och haft nästan för mycket jobb. Ibland har jag jobbat 6-7 dagar i sträck men nu är det stiltje på jobbfronten. Förra månaden fick jag inte ihop speciellt många timmar och den här veckan har jag bara jobbat fem timmar än så länge. Anledningen till att det är så ont om jobb är att Komunen har för många anställda så de har flera stycken så kallade resurser som får ta vikarie jobben före oss timmisar. Men jag tänker ta och njuta av dessa dagar då jag är ledig. Pyssla lite extra med djuren och städa ordentligt i lägenheten och förrådet. Känns inte som någon idé att söka jobb nu heller eftersom att jag kanske ska börja plugga till våren.

Har fått blodad tand iom att Milli fick så pass bra poäng. Så nu skulle jag vilja åka till Västerås utställningen istället för att vänta ända till Januari. Men vi får se hur det blir med det.

Iaf så ska Mackan få en liten burkompis! Det blir en liten Chocolat Parfait som får flytta hit hela vägen från S. ;) Frågan är bara vad han ska kallas till vardags. Inte Coco för det har jag redan haft dessutom tyckte folk att det var taskigt. :P Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Lena

Hejsan!



Kul att du kikat in på min blogg!

Många fina marsvin du har ; )))



Är det okej att jag länkar dig?



mvh Lena

2008-11-06 @ 12:22:12
URL: http://www.nygards.bloggagratis.se
Postat av: Sophie

Jag ska till Västerås så om du vill åka med är det bara att hojta! :-)

Smeknamn till Chocolat ja... Latte kanske? Eller Parfä. ;-)

2008-11-06 @ 14:04:52
URL: http://luneas.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0