Planer för framtiden

Idag fick jag reda på att jag kommit in på utbildningen som jag har sökt till. =) Så i Januari börjar jag plugga till sjuksköterska. Lite annat än vad jag drömde om för ngt år sen. Då hade jag planer på att jobba inom media som kameraman eller redigerare. Och innan det grafiker/art director. Det vill jag iofs fortfarande men jag pallar inte att flytta och försöka hävda mej mot alla andra som vill jobba inom media just nu. Klarar inte det psykiskt. Att jobba inom vården på något sätt kommer inte helt ur det blå för jag gick ett år först på naturvetenskapligaprogrammet innan jag hoppade av och började på medieprogrammet. Och då när jag gick natur hade jag tänkt att jobba inom vården. Kommer troligtvis inrikta mej på ngt sen efter utbildningen men det är ett tag kvar tills dess. Skönt att veta vad jag ska göra till våren iaf. Det är ett stress moment som försvinner. Men jag sover fortfarande jättedåligt så ev. kommer jag att få sömntabletter. =/ En sköterska tyckte det.

Har jobbat på hemtjänsten som timvikarie i ett och ett halvt år nu så vet ju lite hur det går till. Och det ska bli roligt att få berätta för de vårdtagare som hållit tummarna för att jag ska komma in att jag gjorde det. =) Har fått mycket positiv respons på att jag sökt till sjuksköterskeprogrammet från vårdtagare, jobbarkompisar och några sköterskor så det är ju roligt. Framförallt ska det bli skönt att få fasta rutiner igen. Inte ligga sömnlös och undra om dom tänker ringa om jobb klockan sju på morgonen och bara kasta sej iväg.

Sen finns det ju inget som säger att jag inte kan jobba inom media i framtiden heller. Men det är ju bra att ha något att "falla" tillbaka till. En riktig utbildning. Och så verkar det som att det kommer finnas gott om jobb i framtiden. Det kommer ju alltid att finnas sjuka människor. Speciellt om det nu blir sämre tider.

Om ni bara visste hur sugen jag är att börja med agility igen. Och visst kan jag börja träna med Cliff igen. Det ska jag. Men jag kommer bli sugen att börja tävla igen med och det tänker jag inte tvinga honom till då han fyller 9 år i april nästa år. Vill inte dra runt med en 9 - årig hund på tävlingar på vintrarna och så för hans leders skull. Och det är många tävlingar på vinterhalvåret. Åtminstone var det så förr. Jag vet att Cliff hade kunnat gå långt om jag bara hade satsat mer. Han är snabb och jätteduktig. Lättlärd.

Så nu vill jag så gärna skaffa en valp och jag vet att det inte är ett bra läge för det just nu men det känns så tråkigt att behöva vänta en massa år när det är nu jag vill göra det. Funderade på allvar förra året att köpa valp men det blev inte av pga jobb. Det bästa skulle ju vara om jag hittade en unghund som redan var rumsren och van att vara ensam några timmar om dagarna. Men det kryllar inte direkt av sånna och det är endast Shetland Sheepdog jag vill ha.


Hoppar i höjd med vad en large hund ska hoppa trotts att han går i medium klass.

Säcken/platta tunneln var läskig i början men sen var det inga problem. Personligen tycker jag inte att man ska ha platta tunneln som komando om man kallar den vanliga tunneln för tunnel. Kan bli förvirrande för hunden. Så jag sa säcken.

Att gå ända ner till markeringarna var lite knepigt att lära in på balansgången.

Bara för att Cliff är det bästa som har hänt mej. =)


Kommentarer
Postat av: Sophie

Jättegrattis Emilie! Förstår vilken lättnad det måste vara! :-) Då kommer vi kanske att ses på skolan då och då. Jag har ju fortfarande 1,5 år kvar på högskolan innan jag är färdig.

2008-12-09 @ 09:56:39
URL: http://luneas.bloggagratis.se/
Postat av: Lena

Grattis!



Kram Lena

2008-12-09 @ 14:43:46
URL: http://www.nygards.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0